سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دانشش را در نهان به کار نبندد، درعیان رسوایش کند . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----47105---
بازدید امروز: ----0-----
بازدید دیروز: ----21-----
شعر سیرجان

 

نویسنده: محمدحسین شیبانی
شنبه 87/3/4 ساعت 10:24 صبح

زندگانی
زندگانی چیست؟ گهی شادی، گهی غم خوردن است
سال و ماهی زیستن، عاقبت هم مُردن است
عمر بی مقدارِ ما صرفِ منم ها می شود    
خانه ی من، ملکِ من، اولادِ من ها گفتن است
از هوای نفس اطاعت کردن و گردنکشی  
زندگی این نیست جانم، گول شیطان خوردن است
سیری اندر روزگارِ مردمِ پیشین بکن   
ساعتی از عمرِ تو بهرِ تفکر کردن است
مال و اولادِ تو زینت است بهر زندگی   
بهتر از اولاد و اموال، فکر فردا کردن است
گر مسلمانی رسولت هست ختمی مرتبت   

گوش بر حرف رسول و راه مولا رفتن است:
بهتر از صد باغِ خرما وقف کردن بعدِ مرگ  
 دانه ای خرما به دستِ خویش اهدا کردن است
حرفِ«مجنون» گرچه در اینجا بسی بی ارزش است    
عاقلان دانند با دنیا چه سودا کردن است

 شعر: محمدحسین شیبانی « مجنون »


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • قطره و دریا
    سیل دنیای مجازی
    سلام مجدد
    شعر طنز عید فقرا!
    مجادله در ادبیات بر سر یک خال!
    انتقاد از نشریات نگارستان سیرجان و نگین کرمان در باب انتخاب دهم
    اسیر دل - شعر طنزی برای آنان که قصد ازدواج دارند
    وصف علی
    کله ی یارو!
    جهان در انتظار عدالت و عدالت در انتظار اوست....
    ای دادخواه امت، کی می شود بیایی؟
    جوش شیرین!
    گل درون مزبله کیست؟
    زندگانی چیست؟
    حاصل عمرم چیست؟
    [همه عناوین(16)]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • فهرست موضوعی یادداشت ها

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  •